Zdrowe owoce

Zimowa dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, dlatego że produkty te zawierają bardzo duże ilości witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i utrzymania homeostazy naszego organizmu. Owoce, szczególnie te krajowe, zawierają zestaw niezbędnych substancji, które wspomagają nasze zdrowie. Zwolennicy diety związanej z konkretną lokalizacją przyznają, że każdy organizm najlepiej działa wówczas, gdy zasilany jest produktami, które normalnie występują w strefie klimatycznej, w której mieszka dana osoba.

Dlatego także dla nas, mieszkających w środkowej Europie odpowiednim źródłem witamin powinny być owoce jagodowe. Są one uprawiane u nas od wieków, a dodatkowo częstokroć wyrosną w stanie naturalnym, więc są całkowicie zaadoptowane dla naszej strefie klimatycznej. Borówki, jagody, maliny, a też inne owoce leśne mają duże ilości witaminy C witamina C jest bardzo mocnym antyoksydantem, który zabija wolne rodniki i tym samym opóźnia procesy starzenia się komórek, a też całego organizmu. Borówki bogate w witaminę C mogą stanowić idealne źródło antyoksydantów w diecie zimowej. Trzeba je Oczywiście wcześniej zakonserwować, ususzyć bądź zamrozić. Straty składników pokarmowych, w tym straty cennej witaminy C będą nieznaczne, a mimo to będziemy mogli się cieszyć zimą doskonałym smakiem zdrowych owoców, które zawierają składniki konieczne dla rozwoju naszego organizmu. Taka dieta z pewnością przysłuży się również osobom, które prowadzą dietę odchudzającą.

Zobacz również: owoce.

Możesz śledzić komentarze tego wpisu przy pomocy kanału RSS 2.0. Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojego bloga.

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móć komentować.