Identyfikacja firmy – logo

Tworzeniem logotypów i logo firmy zajmują się graficy komputerowi. Najlepiej byłoby gdyby właśnie w tej dziedzinie się specjalizowali. Profesjonalne logo jest częścią identyfikacji wizualnej, która wyznacza charakter odbioru społecznego firmy, czyli to w jaki sposób jest ona postrzegana na rynku. Przed podjęciem projektowania każdego logo grafik komputerowy powinien wykonać brief. Powinien on zawierać odpowiedzi na pytania:

Jaka jest historia firmy?
Kto stanowi jej jedyną konkurencję?

Należy prócz tego określić w nim cel:

Jaki jest ogólny cel nowego projektu/wzoru?
Co ma zakomunikować i dlaczego?
Czym różnią się firmowe produkty/usługi/organizacja od konkurencji?
Czy ma to być w pełni nowy projekt, czy jedynie aktualizowanie obecnego?
Jakie były wcześniejsze działania w zakresie podejmowanych kompanii reklamowych – m.in. czy funkcjonuje już witryna dotycząca marki?

Dd briefu właśnie tworzenie logo powinno się rozpocząć, by logo dobrze oddawało charakter działalności firmy. Dla jego fachowego wyglądu należy pamiętać o minimalizmie. Bardzo dobre logo nie jest zwykle bogatym, skomplikowanym rysunkiem, gdyż takowe może utrudniać zapamiętanie i identyfikację firmy (więcej informacji: http://www.poradnik.actinea.eu/projektowanie-logo). Logo ma z nią się wprost kojarzyć. Loga najbardziej znanych na świecie firm są bardzo uniwersalne i przejrzyste. Na prawdę ważna w tym wszystkim jest ponadczasowość. To, co jest modne w tej chwili, niekoniecznie modne będzie za kilka lat działalności firmy. Profesjonalni graficy komputerowi o tym wiedzą i dlatego najlepiej im zlecić wykonanie logo.

Zobacz: http://www.evitologo.pl

Możesz śledzić komentarze tego wpisu przy pomocy kanału RSS 2.0. Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojego bloga.

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móć komentować.